Rossz díjkategóriájú autópálya-matricát vásároltam
Mutatjuk, hogy mi történik abban az esetben, ha véletlenül nem az autó kategóriájára egyébként mérvadó úthasználati jogosultságot vásároltad meg.
Az interneten fellelhető információk, illetve az autópályamatrica-vásárlás során elérhető tájékoztatók ellenére könnyen előfordulhat, hogy valaki véletlenül rossz díjkategóriába tartozó úthasználati jogosultságot vásárol, és a pótdíjról szóló csekk egyszer csak megérkezik.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. lehetőséget biztosít kedvezményes pótdíj, úgynevezett pótdíjkülönbözet megfizetésére. Tehát téves kategória választás esetén is büntetést kell fizetni, ám ennek mértéke az alább látható táblázat szerint elmarad a „normál” pótdíjétól.
Amennyiben valaki magasabb (drágább) díjkategóriájú autópálya-matricát vásárolt, mint ami a gépjárművére egyébként irányadó, akkor nem keletkezik pótdíjfizetési kötelezettsége. Ellenben, ha alacsonyabb díjkategóriába tartozó e-matricát váltott, akkor automatikusan a fenti táblázatban olvasható összegekről jön a fizetési felszólítás.
Ha elektronikus ellenőrzés során keletkezett a pótdíj, akkor a 60 napos fizetési határidő a kézbesített fizetési felszólítás kézhezvételét követően indul, ellenben ha egy helyszíni ellenőrzés alkalmával derült fény a jogosulatlan úthasználatra, úgy az ellenőrzés napjától kell számolni a hatvan nappal.
Ha hasznodra volt ez a cikk, vagy sikeresen vezeted a Carnotie-n az autód szerviztörténetét, értékelj minket a Google segítségével!
Forrás:
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Cimkék:
Tedd zsebre az autód...
... és intézz el mindent, ami az autózással kapcsolatos, kényelmesen, egy helyen!
Regisztrálom az autómat